JAK SPAĆ, ŻEBY SIĘ WYSPAĆ?

Każdy z nas wie o tym, że sen ma kluczowe znaczenie dla naszego zdrowia. Niestety, nie zawsze o tym pamiętamy. Kiedy nie wysypiamy się przez dłuższy czas, mocno nadwyrężamy nasz organizm. Skutki tego mogą być odczuwalne i wpływać na nasze zdrowie i samopoczucie. Tylko podczas zapewnienia naszemu organizmowi odpowiedniej ilości godzin snu, jesteśmy w stanie uchronić się od bardzo nieestetycznych worków pod oczami, spuchniętej twarzy, zmęczenia, dekoncentracji, osłabienia, wahań nastroju, przybierania na wadze, oraz w znacznym niedoborze snu - zaburzeń mowy i wzroku. 

Podczas spania nasz mózg może odpowiednio przeorganizować wspomnienia, co ma realny wpływ na naszą kreatywność. Przed rozpoczęciem wykonywania zadań, które wymagają od  nas mocnego skupienia i kreatywnego myślenia nie możemy zapominać przede wszystkim o wyspaniu się. Ludzie podczas snu mają tendencję do wzmacniania części wspomnień, co działa intensyfikująco na naszą inwencję i twórcze myślenie. 

Odpowiednie wysypianie się sprawia, że uzyskujemy lepsze wyniki w nauce ale i też w sporcie. Jesteśmy bardziej wytrzymali, możemy przebiec więcej kilometrów, podnieść więcej ciężarów i pobijać swoje osobiste rekordy. Każdy odnoszący sukcesy sportowiec o tym wie, a jego wyniki mogą być tylko dla nas potwierdzeniem. 

Warto wspomnieć też o tym, że sen ma kluczowe znaczenie dla naszej pamięci. Aby nauczyć się czegoś nowego dobrze jest uciąć sobie drzemkę w ciągu dnia. Nasz umysł będzie w stanie pracować o wiele efektywniej. Jednak taka drzemka powinna trwać od 15 -20 minut, nie więcej. Dlatego drogie Panie, jeśli Wasi partnerzy lubią się zdrzemnąć w ciągu dnia, nie miejcie do nich o to pretensji – po przebudzeniu będą bardziej skupieni i o wiele bardziej zapadnie im w pamięć to, co będziecie chciały im przekazać. 

W dzisiejszych czasach często zapominamy o tym jak ważna jest dla nas właściwa regeneracja. Często na pierwszym miejscu stawiamy na karierę zawodową, spotkania biznesowe czy spotkania ze znajomymi. Warto jednak czasem zatrzymać się na chwilę i zadać sobie ważne pytanie: co jest dla nas w życiu ważne? Czy kariera uzyskana kosztem naszego zdrowia jest coś warta? Jeśli w tym miejscu zgadzacie się ze mną i ciekawi Was w jaki sposób właściwie odpoczywać, zapraszamy do zapoznania się ze złotymi zasadami właściwej regeneracji. 

Właściwa regeneracja – 8 złotych zasad

1. Codziennie chodź spać o tej samej godzinie – dzięki temu Twój organizm wypracuje właściwy rytm. 

2. Kolację jedz 2-3 godziny przed położeniem się do spania – nie zapominaj o tym, żeby posiłek był lekkostrawny.

3. Zadbaj o właściwą temperaturę w sypialni – 18 – 22 stopnie Celsjusza.

4. Regularnie wietrz swoją sypialnię – 20 minut otwartego okna przed zaśnięciem w zupełności wystarczą. 

5. Zadbaj o ciszę, daj odpocząć swoim uszom – w ekstremalnych sytuacjach dobrze sprawdzą się stopery. 

6. Przed snem nie oglądaj telewizji ani nie używaj telefonu – świetnym zamiennikiem będzie dobra książka, gazeta lub spokojna muzyka. 

7. Przesypiaj około 7 godzin!

8. Pamiętaj, aby pościel pod którą śpisz była wykonana z dobrego materiału oraz w Twoich ulubionych kolorach. 

Śpij dobrze, żyj dobrze.

Komentarze (0)

Product added to wishlist
Product added to compare.

Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies a jednocześnie nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”).